Hogyan kell jól pihenni? Tippek, ötletek

2019. február 7.

Túl sok a feladat? Állandó a rohanás? Nagy a nyomás? Semmire nem jut elég idő? Legfőképp pihenésre nem? Pedig az lenne a legfontosabb, hogy feltöltődjünk! Ezt mindenki tudja, mégsem könnyű “jól” vagyis hatékonyan pihenni. Íme néhány tipp, ami segíthet.

Ha stresszes, ideges, ingerlékeny az ember, az annak a jele, hogy nem pihenjük ki magunkat. Mindenki máshogy töltődik, nincs egységes recept, de az biztos, hogy szakítani kell magunknak pár perc szünetet. Akár fizikai- akár ülőmunkát végez valaki, 5 percre ki kell tudni kapcsolni. A lényeg, hogy valami olyan tevékenység legyen, ami kizökkent a mókuskerékből.

Van, akinek az segít, ha leírja érzéseit, az sem baj, ha értelmetlenül, az sem baj, ha rendezetlenül. Sokszor már az is segít, ha megfogalmazódik, kikristályosodik, mi az adott helyezettel a problémánk.

Csökkentheti a feszültséget az is, ha elhatározzuk, hogy “offline” módba kapcsolunk, vagyis telefon, monitor, tévé nélkül töltünk pár percet.

Reméljük tudtunk néhány jó ötletet adni. Még több tippet olvashatsz ebben a cikkben.

Vagy keresd fel Being.Well oldalunkat – téli kiadásunk középpontjában épp a pihenés és stresszűzés áll. Számos hasznos tippet olvashatsz alvásszakértőnktől a pihentetőbb alvásért.