Jógázz a babáddal – mindkettőtök boldogságáért!

2019. március 13.

A kisbabákat szinte soha nem lehet letenni, folyton anyjuk közelében, leginkább karjában szeretnének lenni. Az édesanyáknak viszont néha jól esne egy kis testmozgás. A babás jóga erre tökéletes megoldás lehet. A babád is folyamatosan veled van és te is átmozgathatod az izmaidat. Cikkünkben találsz néhány gyakorlatot, amiket akár a kicsit nagyobb gyerekekkel kis kipróbálhattok.  

A babás jóga nagyszerű kikapcsolódás lehet a szülés utáni néhány hónapban anyának és babának egyaránt. A közös mozgás segít egymásra hangolódni, nyugtat és felfrissít. Ki ne ismerné az első hónapok végeláthatatlannak tűnő napjait és fárasztó éjszakáit? A babás jóga kiváló megoldás lehet, hogy javíts a közérzeteden. A mozgás által a babád is fejlődik. Az idegrendszere és mozgáskordinációja is sokkal jobb lesz.

A következő pózokat biztosan élvezik majd a babák, de akár a kisgyerekek is.

Cicapóz

Állj négykézláb, majd homoríts és domborítsd a hátadat. Közben vigyázz arra, hogy a derekad ne essen be. A babád örömmel kúszik-mászik majd a hasad alatt. Amikor pedig a tekintetetek találkozik, vágj vicces arcokat, grimaszolj neki. Így nem csak jól szórakoztok, de az arcizmaid is tornáznak. 🙂

Fekvőtámasz

Fektesd a babád a hátára, te pedig fekvőtámasz-állásban maradj felette. Ahányszor leengeded magad a karoddal, annyiszor nyomj egy puszit a babád arcára. Ismételd meg 5-10 alkalommal.

Fa pozíció

Vedd fel a jógából ismert fa pózt, a babádat pedig tartsd magad előtt. Ha bizonytalannak érzed magad, a fal előtt gyakorolj. Így biztosan nem veszíted el az egyensúlyod. Ez a gyakorlat letisztítja az elmédet és kiváló a csípőd nyújtására.

Lábemelések

Feküdj a hátadra és húzd fel a lábaidat. Helyezd a babád a lábaidra, majd “súlyzózz” vele. Engedd le, majd emeld fel a lábad. Ez a gyakorlat biztosan sok nevetés forrása lesz. 🙂

Próbáld ki!