Tesco – partnerségben a magyar almatermelőkkel

2019. április 3.

A világon megtermő minden száz almából kettő-három itthon nő. Ennek ellenére nem eszünk belőle eleget. Holott számtalan érv szól a rendszeres almafogyasztás mellett.

Az almatermesztésnek nagy hagyományai vannak Magyarországon. A magyar alma kiváló ízű, egész évben elérhető gyümölcs. Tárolhatósági idejét, tárolás utáni minőségét a termelők évről évre technológia újításokkal, fejlesztésekkel javítják. Fajtaválasztéka korszerű, fokozatosan igazodik az európai piaci trendekhez. Fogyasztása nagymértékben javíthatja általános egészségügyi állapotunkat, turbó az agynak, jót tesz a szívnek, és a csontoknak, de éppenséggel segít abban is, hogy ne hízzunk el. Ennek ellenére évente átlagosan csak 15-18 kg almát eszünk.

A hazai termelők érdekében kiemelten fontos, hogy a magyar almatermesztés – minél jobban igazodva a vásárlók igényeihez – növelni tudja a versenyképességét és az ehhez hozzájáruló termesztéstechnológia színvonalát. Ezáltal a termelők ugyanis kisebb egységnyi önköltséggel, nagyobb hatékonysággal tudnak termelni. A siker másik záloga a megbízható, stabil értékesítési csatorna.

Itt jövünk képbe mi! A Tesco számára kiemelten fontosak a magyar szállítók. Áruházainkban szinte kizárólag magyar eredetű almát értékesítünk, amíg a gyümölcs minősége ezt lehetővé teszi. Boltjainkban a jelenleg elérhető 8 almafajta 18 terméke közül csak egyetlen külföldön termelt fajta található meg. Fontosnak tartjuk, hogy kínálatunkban egész évben elérhető legyen magyar eredetű alma.

Szállító partnereinkkel hétről-hétre együtt azon dolgozunk, hogy a különböző fajták értékesítése – mindkét fél számára – a lehető legoptimálisabban alakuljon. A közös munka, az együttgondolkodás a stabil partneri kapcsolatunk alapja, ami amellett, hogy segít biztosítani a termelők számára a tervezést, készletgazdálkodást, vásárlóink számára is lehetővé teszi, hogy folyamatosan jó minőségű, vonzó választékú és versenyképes áru magyar almát találjanak nálunk.

Több mint 15 éve van jelen az általunk termelt alma a Tesco áruházakban. Eredményes – gyümölcsöző – együttműködésünkre a kiszámíthatóság és a kölcsönös megbecsülés jellemző, ami nagyban hozzájárul a stabil alapokra épített jövőbeli fejlesztési célok eléréséhez” – hangsúlyozta Horváth Tibor, a Nagykálló-Tész Kft. tulajdonosa.

Vásárlóink folyamatosan keresik a magyar almákat, bár fogyasztását legfőképpen a citrusok, némiképp akár a déli féltekéről érkező egzotikumok is befolyásolhatják. Tudatos vásárlóink döntésükkel – amikor finom, hazai almát választanak – azonban a hazai termelés fenntartását, fejlesztését is támogatják.

Ehhez kapcsolódóan is jó hír, hogy a tavalyi termés elegendő mennyiségű és jó minőségű almát hozott a piacra, ami áruházainkban még áprilisban is széles választékban megtalálható.