Grillezés – egészségesebben

2019. augusztus 8.

Szoktatok grillezni? Gondoltatok arra, hogy nemcsak húst és kolbászt lehet sütni, hanem például a cukkinit, padlizsánt vagy a gombát is szuperül el lehet készíteni így? A könnyebb ételek jobban is esnek nyáron, a nagy melegben!

A grillezésnek nem kell feltétlenül a nagy zabálásról szólnia! Lehet egészségesebb ételeket is sütögetni. Sokféle zöldség közül válogathattok, mint például a padlizsán, a cukkini, a spárga, a paprika vagy a gomba. Szuper még bármely alacsony zsírtartalmú étel, például a  garnélarák vagy a halak. A vörös húsokat is le lehet egészségesebb, sovány húsokra cserélni. Például a sertéstarja, borda helyett csirkét vagy pulykát sütni.

TIPP: Érdemes a grillrácsot olajjal megkenni, így a zöldség nem fog ráragadni. A hús könnyen kiszárad, ha gyakran forgatjuk, szaftosabb lesz, ha csak egyszer-kétszer fordítjuk meg.

A grillezéshez a mártások is hozzátartoznak, ezeket is le lehet váltani könnyebb házi guacamole-ra vagy laza joghurtos citromos, fokhagymás vagy mustáros mártásokra. Ha el tudjátok hagyni, kenyeret sem kell feltétlenül enni mindenhez, a desszert pedig lehet fagyi helyett gyümölcs! Nagyon hízlaló az alkohol is, így legjobb ital a tiszta víz, de jó választás még a házi limonádé, a könnyű fröccs, esetleg kisebb adagokban a sör is.

A teljes cikket itt találjátok. Jó grillezést!