Interjú a Tesco Angyal egyik legaktívabb támogatójával

2019. augusztus 22.

Richard Harris évtizedekig dolgozott a Tescónál. 30 évvel ezelőtt az Egyesült Királyságban üzletvezetőként kezdett. Amikor a Fogarasi úti üzletünk megnyílt, Magyarországra költözött és azóta is itt él. Ő a Tesco Angyal egyik legaktívabb támogatója. Vele készült interjúnkban elmondja, hogy számára miért fontos ez a kezdeményezés. 

Mesélj nekünk a Tescónál töltött éveidről! Mikor csatlakoztál hozzánk és milyen beosztásokban dolgoztál? 

1986-ban kezdtem a Tescónál, először üzletvezető-gyakornok voltam. 1997-ben költöztem Magyarországra, amikor a Fogarasi úti hipermarket megnyitott, itt boltvezető-helyettes lettem. Később, mint IT projekt menedzser dolgoztam egészen 1999-ig. Ezután a Kereskedelmi Támogatásra (Commercial Support) kerültem, majd az automatikus rendelések menedzsere lettem. Nem sokkal később újabb pozíciót ajánlottak fel nekem: az IT osztály vezetését. Később pedig a szervezeti fejlesztés (Operations Development Team) programjaiért feleltem. Az euró bevezetésével a közép-európai régió Price Integrity menedzsere lettem. Később az Egyszerűbb Iroda projektvezetőjévé neveztek ki. Aztán pedig a pénzügyi osztályon dolgoztam. Azt hiszem, bátran mondhatom, hogy én ízig-vérig kiskereskedő vagyok. A Tescónál töltött éveim alatt azon dolgoztam, hogy a boltjainkban végzett munka mindenkinek könnyebb, jobb legyen. Az elmúlt 32 évben különféle menedzseri pozíciókban dolgoztam ezért a célért.

Munkád mellett elkötelezett támogatója voltál a Tesco Angyal kezdeményezésnek. 

Havi rendszerességgel támogattam a nehéz helyzetben lévő munkatársakat. A fizetésemből levonták az általam felajánlott összeget, így nekem ezzel már semmi dolgom nem volt. Azt, hogy az irodában voltam hétfőtől-péntekig, és ha szükséges, akár otthonról is dolgozhattam, privilégiumnak érzem. Az üzletekben dolgozó kollégák sokszor hétvégén is bent vannak, különböző műszakokban szolgálják ki vásárlóinkat. Az ünnepek előtti nagyobb forgalmú időszakokban is helyt kell állniuk. A forró nyári napokon és a fagyos téli időszakban is ugyan úgy számíthatunk a kitartó munkájukra. És mindig vannak olyanok kollégáink, akik segítségre szorulnak. A Tesco Angyallal én is tudtam nekik segíteni. Mélyen hiszek abban, hogy úgy bánj az emberekkel, ahogyan te is szeretnéd, hogy veled bánjanak. Nagyon örülnék neki, ha egy hasonló, nehéz helyzetben számíthatnék a munkatársaimra, a Tesco Angyal közreműködésével. A program másik, nagyon vonzó vonása, hogyha én 500 forintot adok, a Tesco még 500 forinttal kiegészíti. Ezzel könnyedén megkétszerezhetjük azt a pénzt, amit a kollégák ajánlottak fel. Ez nagyon motiváló.

Az Egyesült Királyságban a Tesco Angyal nagyon népszerű. Mit gondolsz, hogyan lehetne itthon is még több kollégánkat megnyerni a jó ügynek? 

20 évvel ezelőtt, amikor még az Egyesült Királyságban dolgoztam, nem volt ilyen lehetőség. Amiben viszont biztos vagyok: a menedzserek és más vezetők hozzáállása, viselkedése nagyon fontos. Ha a dolgozók szeretik a vezetőiket és bíznak bennük, követik majd a példájukat. Ez a jótékonysági kezdeményezésekre is igaz. Ha egy vezető rendszeresen adományoz a Tesco Angyalon keresztül és erről mesél is a beosztottjainak, akkor valószínűleg ők is adnak majd a lehetőségeikhez mérten. A közösség támogatása a kollégáink támogatásánál kezdődik. A csapatépítések időszaka egy nagyon jó időszak arra, hogy eszünkbe jussanak a rászorulók. A csapatépítésen résztvevők ugyanis jól szórakoznak, kiváló hangulatban telnek az együtt töltött órák. De eszünkbe kell, hogy jusson, hogy lehetnek olyan kollégáink, akik szenvednek, kilátástalannak érzik a helyzetüket ugyan abban az órában. A Tescónál nagyon szeretjük a versenyeket. Erre alapozva szervezhetnénk házi versenyeket, hogy melyik csapat adományoz többet a Tesco Angyalnak. Így nem csak a versengési vágyunkat élhetnénk ki, de jót is cselekednénk. Ez az, amit én az erény körének nevezek – segíts és érezd jól magad a tudattól, hogy segítettél! A Központi irodában több mint 1000 ember dolgozik. Ha mindannyian 500-1000 forintot adnának minden hónapban, az közel 1 millió forintot jelentene egyetlen hónap alatt! Ehhez a Tesco még 1 millió forintot hozzátenne! Ugye, milyen könnyű módja ez annak, hogy kis összegekkel, könnyedén, havi 2 millió forintot gyűjtsünk össze a nálunk rosszabb helyzetben lévők számára? Ez egy nagyszerű lehetőség.

Fogadjátok meg Richard tanácsát és kezdjétek el támogatni még ma a Tesco Angyalt! Érdemes erre másokat is buzdítani, hátha egy napon nektek is jól jön majd mások segítsége. Itt minden fontos információt megtaláltok, hogyan segíthettek!