A Nestlével együtt újra segítünk a nélkülözőkön az Élelmiszerbank bevonásával

2019. szeptember 26.

Szeptember 26. és október 9. között újra összefogunk a Nestlével az élelmiszer-pazarlás ellen. A kampányidőszakban a Nestlé a hazai Tesco hipermarketekben megvásárolt termékek értékének 1 százalékát a Magyar Élelmiszerbank Egyesületnek ajánlja fel, amelyet mi a kampány végén ugyanakkora összeggel kiegészítünk. Az Élelmiszerbank a befolyt támogatásnak köszönhetően nélkülöző családoknak segít élelmiszercsomagok összeállításával, és a rászorulókhoz való eljuttatásával.

Az akcióban az összes magyarországi hipermarketünk részt vesz, így vásárlóink az ország minden területéről támogathatják az Élelmiszerbank munkáját a kampányban résztvevő édességek, kávé, babatápszer, állateledel és egyéb termékek megvásárlásával. Az akcióban részt vevő márkák és termékek teljes listája elérhető a Tesco és a Nestlé Hungária weboldalán. Az Egyesület minden 1000 forint támogatásból nagyságrendileg 30 000 forint értékű, a vállalati partnerei által adományozott termékeket tartalmazó élelmiszercsomagot állít össze és juttatja el azok számára, akik igazán rászorulnak a segítségre.

„Sokat jelent számunkra, hogy összefoghatunk vállalati partnereinkkel, és még több mentett élelmiszert tudunk eljuttatni nélkülöző családok, gyermekek és még sok más rászorulói csoport számára. A Nestlével és a Tescóval az élelmiszermentésben folyamatos partnerségben állunk, ez az akció most extra erőforrást biztosít a rászorulók segítéséhez. Köszönjük előre is a vásárlóknak, hogy gondolnak a nehéz körülmények közt élőkre vásárlásuk során” – mondta Cseh Balázs, a Magyar Élelmiszerbank Egyesület elnöke.

A Nestlével együtt évek óta az Élelmiszerbank stratégiai partnereként veszünk részt az élelmiszer-pazarlás elleni küzdelemben. Országosan a 204 áruházunkból jelenleg több mint 170-ben folyik a napi szintű élelmiszermentés, melynek célja az élelmiszer-felesleg mennyiségének csökkentése és a rászorulók támogatása. A programban részt vevő áruházaink idén augusztus végéig közel 23 000 tonna élelmiszert ajánlottak fel jótékony célra, ami több mint 57 millió adag ételnek felel meg.

„Szerencsére egyre több vállalat ismeri fel, hogy működése során mennyi mindent tehet élelmiszer-pazarlás ellen. Felelősségteljes vállalatként kiemelten fontosnak tartjuk, hogy felhívjuk erre mások figyelmét is, az Élelmiszerbankkal közös tevékenységünkkel pedig bebizonyítsuk, hogy odafigyeléssel és együttműködéssel mindez a mindennapokban is kivitelezhető. Partnerünkkel, a Nestlével való összefogás kiváló példa arra, hogy közös erővel még többet tehetünk a cél elérésében” – mondta Hevesi Nóra, a Tesco kommunikációs vezetője.

„Tevékenységünkből kifolyólag fontosnak tartjuk, hogy különböző együttműködésekkel folyamatosan támogassuk az élelmiszerhiány felszámolásáért küzdő szervezetek munkáját. A Nestlé Hungária 2008 óta a Magyar Élelmiszerbank Egyesület stratégiai partnere, 2018-ban közel 35 millió forint értékben adományoztunk terméket számukra. Nagyon örülünk annak, hogy a termékeken felül most a vásárlók segítségével extra erőforrással is hozzájárulhatunk az egyesület munkájához – mondta Tompa Gábor, a Nestlé Hungária kommunikációs igazgatója.

A programba bevont termékek részletes listája a https://tesco.hu/akciok-nyeremenyjatekok/ oldalon érhető el.