Újabb díjat nyert élelmiszer-pazarlás elleni programunk

2019. október 22.

Újabb büszkeség! Ezüst díjat nyertünk az International Business Awards 16. fordulójának „Az év társadalmi felelősségvállalási programja Európában” kategóriájában az élelmiszer-pazarlás elleni kampányunkkal. Ezzel idén már negyedik alkalommal ismerték el az élelmiszer-hulladék mennyiségének csökkentéséért tett erőfeszítéseinket.

Az International Business Awards a nemzetközi üzleti élet legrangosabb elismerése, amelyet október 19-én adtak át a Bécsben rendezett gálán. A Stevie Díjakat 16 kategóriában ítélték oda a zsűrit alkotó nemzetközi szakértők és iparági szakemberek. Az ítészek ezüst díjjal jutalmazták élelmiszer-pazarlás elleni, Közép-Európában végzett tevékenységünket. Programunk egyike volt a 74 ország 4000 nevezése közül kikerült legjobb díjazott projekteknek.

Átfogó küzdelem az élelmiszer-pazarlás ellen

Évek óta összetett tevékenységet folytatunk az élelmiszer-hulladék mennyiségének csökkentése érdekében: az előrejelzési és rendelési folyamatok fejlesztésétől kezdve a Perfectly Imperfect termékcsalád bevezetésén át az élelmiszer-felesleg rendszeres adományozásáig.

Stratégiai partnere vagyunk a Magyar Élelmiszerbank Egyesületnek, munkájukat több oldalról támogatjuk. 2014 óta naponta mentjük az élelmiszert áruházainkban, ennek köszönhetően eddig összesen több mint 57 millió adag ételt ajánlottunk fel a rászorulók számára. Ezen kívül az adventi időszakban tartósélelmiszert gyűjtünk vásárlóinkkal, így tavaly közel 200 tonna élelmiszerrel és 21 millió forinttal segítettük az Élelmiszerbank munkáját. Továbbá a korábbi évekhez hasonlóan idén is részt vettünk az Élelmezési Világnap alkalmából szervezett Magyar Élelmiszerbank – FAO adománykonvojban, amely október 16-án az élelmiszerrel való pazarló bánásmódra és az egészséges étrend fontosságára hívta fel a figyelmet. A csatlakozó 20 partnercéggel együtt 50 tonna élelmiszeradományt ajánlottunk fel, így az Élelmiszerbank karácsony előtt 10 000 élelmiszercsomagot juttathat el oda, ahol a legnagyobb szükség van rá. Ezen kívül 3 millió forint pénzadománnyal is támogattuk a kezdeményezést.

„Egy díj mindig jó visszajelzés a mindennapi munkánk értékességéről. 2030-ra célul tűztük ki, hogy felére szorítsuk vissza az élelmiszer-hulladék mennyiségét. Magyarországon két év alatt 43 százalékos csökkenést értünk el, így már most nagyon közel járunk a cél teljesítéséhez. A most elnyert Stevie Díj többezer ember élelmiszer-pazarlás elleni küzdelmének eredménye, akik közt a Tesco dolgozói kiemelt említést érdemelnek” – mondta Hevesi Nóra, a Tesco Magyarország Kommunikációs Igazgatója.

Az eredményes munka gyümölcsei

Áruházainkban online oktatóprogrammal segítjük munkatársaink betanulását az élelmiszermentés folyamatába. Az informatív és interaktív rendszerű e-learning tananyag júliusban kitüntetést kapott Németország egyik legrangosabb oktatási innovációs versenyén, a COMENIUS EduMedia Awardon. Szeptemberben az Effekt 2030 – A közösségi befektetések díja 2019. évi pályázatán az Esélyteremtő üzlet kategóriában 1. helyezést értünk el, valamint elhoztuk a Közönségdíjat is élelmiszer-pazarlás elleni programunkkal. Emellett pedig elnyertük az „OMÉK Élelmiszerpazarlás Megelőzéséért Díj” 1. helyezését is.

A Stevie Díj a világ egyik legrangosabb üzleti elismerése, melynek célja, hogy kitüntetésben részesítse a nemzetközi szervezetek pozitív tevékenységeit és eredményeit. A vállalatok a világ több mint 70 országából évente több mint 12 000 jelentkezést küldenek be. A zsűri tagjai közt nagy tiszteletnek örvendő vezetők, vállalkozók, innovátorok és oktatók állnak. A 16 éve adományozott díjakat nyolcféle programcsoportban ítélik oda, melynek egyike az International Business Awards. Ezt a díjat nyerte el élelmiszer-pazarlás elleni kampányunk „Az év társadalmi felelősségvállalási programja Európában” kategóriában.

Bővebb információ: www.stevieawards.com