Lélegezz, táncolj, boxolj – így űzd ki a stresszt a mindennapjaidból!

2020. május 14.

7 perc olvasási idő 

Gyakran vagy feszült, aggódsz vagy idegeskedsz? Magad sem érted, hogy miért vagy türelmetlen a pároddal vagy a gyerekeiddel? A jelenlegi helyzet hatalmas terhet ró mindannyiunkra. Az egyetlen, amit tehetünk, hogy amikor lehetséges, otthon maradunk, lassítjuk a járvány terjedését, s csökkentjük a saját stressz-szintünket. Tornázz, beszélgess, alkoss és tanulj meg néhány egyszerű stresszcsökkentő gyakorlatot most tőlünk.

Forrás: Pixabay

A stresszcsökkentés legegyszerűbb és leggyorsabb módja, ha tudatosan figyelsz a légzésedre. Feszült helyzetben hajlamosak vagyunk arra, hogy csak a tüdőnk felső csúcsába szívjunk egy kevés oxigént. Éppen ezért, ha idegesnek érzed magad, törekedj arra, hogy minél nagyobb levegőt vegyél, hogy a teljes tüdőd megteljen levegővel. Az amerikai haditengerészet különleges egységeinek kiképzésében fontos szerepet kap a helyes légzéstechnika elsajátítása. Ezt ők doboz technikának nevezik.  Ehhez el kell képzelned egy dobozt, aminek minden oldala egyforma hosszúságú. A belégzés, a levegő benntartása és a kifújás is számolásra történik, mindegyik esetében négyig kell elszámolni.

  • Miközben szívod be a levegőt, képzeld el, hogy elindulsz a doboz egyik oldala mentén. Mire elszámolsz négyig, elérsz a doboz tetejéig.
  • A következő négy számolásig benntartod a levegőt. A képzeletbeli dobozod tetején ekkor egyik oldalról átérsz a másikra.
  • Ezután lassan, négy számolásra kifújod a levegőt. A képzeletbeli dobozunkon ekkor a tetejéről leereszkedünk az aljára.
  • A doboz alján aztán elindulsz a kiindulási pont felé: a következő négy számolás alatt nem teszel semmit.
  • Mikor visszaérsz a kiindulási pontra kezdheted újra a folyamatot.

Ha van kedvetek, Palya Beával együtt dúdolhatjátok a légzésről szóló dalát.

Nem csak a légzés, de a tánc és az intenzív ugrálás is nagyban csökkenti a stresszt. Tedd fel a kedvenc pörgős zenéd és mozdulj úgy, ahogy éppen jólesik. Az egész családod csatlakozhat. A közös bulizás nem csak a feszültséget csökkenti, de nagyszerű közösségi élmény is.

A gyerekek is feszültebbek lehetnek a mostani időszakban. Ne büntessétek őket, ha esetleg a stressz jeleit mutatják. Bátorítsátok őket, hogy mondják el, mi nyomasztja őket. Sőt: rendezzetek párnacsatát, párnaboxolást. Egy ilyen intenzív élmény sokat javít az ő közérzetükön is.

Esti mese helyett relaxációt segítő mesekönyvet is olvashattok közösen. Ez nem csak a gyerekeknek, de a felnőtteknek is segít majd az ellazulásban. A dühös polip című képeskönyv lépésről-lépésre végigvezeti a kicsiket és nagyokat azon, hogyan tudják a frusztrációt könnyedén csökkenteni, A Vidra-öböl című relaxációs mesekönyvben pedig egy kis sellő és a vidrák megtanítják gyermekünknek a mélylégzés helyes technikáját. Ezáltal a fiaink és lányaink gyorsan megnyugtathatják magát, hatékonyan csökkenthetik szorongásukat, dühüket, sőt, még az átélt fizikai fájdalom intenzitását is.

Neked milyen stresszcsökkentő tippjeid vannak?

Írd meg kommentben!