Támogatjuk a hazai termelőket és beszállítókat – csatlakoztunk “NAK Piactér” programhoz

2020. május 15.

7 perc olvasási idő

Örömmel veszünk részt a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara “NAK Piactér” programjában, ami a koronavírus-járvány által érintett termelőknek hivatott segíteni. Vásárlóink kiszolgálásában szorosan támaszkodunk a hazai termelőkre, akik közül sokan sajátmárkás kínálatunkat is biztosítják. Számos magyar partnerünk pedig a cseh, lengyel és szlovák üzleteinkbe is szállít.

Több mint 20 éves magyarországi működésünk során a magyar háztartások meghatározó szereplőjévé váltunk. 201 áruházunkban hetente mintegy 2,7 millió alkalommal vásárolnak a magyar fogyasztók, nemrég bővült Online Bevásárlás Szolgáltatásunk pedig országszerte 1,7 millió háztartásban érhető el.

Vásárlóink kiszolgálásában szorosan támaszkodunk a mintegy 800 hazai szállító partnerünkre – közülük sokan a sajátmárkás termékeink előállításában is részt vesznek, így velünk lehetőségük nyílik kilépni a nemzetközi piacokra is.

Jó példa erre a Dombegyházi EURO TÉSZ Kft., a cég immár 16 éve a dinnyeszállító partnerünk. A békés megyei, 52 helyi dinnyetermelőt képviselő szövetkezet csak tavaly 4,4 millió kilogramm dinnyét szállított áruházainkba, ebből a mennyiségből 3 millió kilogrammot a közép-európai piacainkra, Csehországba, Lengyelországba és Szlovákiába exportáltak. Egy másik példa az almát szállító Nagykálló-TÉSZ, ami – ha az időjárás is engedi – egész évben szállít magyar almát áruházainkba. A cég gyümölcsei a teljes kínálatában megtalálhatóak, a vásárlói igényeknek köszönhetően pedig az elmúlt három évben 50 százalékkal tudták növelni forgalmukat a Tesco irányába.

Nem ritka, hogy 1-1 termék esetében a kínálat jelentős részét egy partnerre alapozzuk, de az sem, hogy partnereink elsősorban a Tescóra támaszkodnak. A Lactalis Hungária Kft. (korábbi nevén Kuntej Zrt.) tiszafüredi üzeme például saját termékei mellett a sajátmárkás kínálatunk fő beszállítója is, a kisvárdai Master Good Kft. biztosítja a csomagolt csirkehús kínálatunk közel kétharmadát, a Fuchs tojás pedig tízből több mint nyolc tojását nálunk adja el. A Mezőker Kft. – amely Magyarországra érkezésünk óta partnerünk – új termények termesztését is elindította már a Tescóval. Noha kezdetben csak makói vöröshagymát szállított, később a Homokhátság több száz termelőjét összefogva piros és sárga újburgonyát kezdett termeszteni vásárlóink számára. Ennek beszerzését mi is jelentős mértékben a szegedi cégre alapoztuk és tesszük ezt azóta is.

„Az erős és megbízható partneri viszony az ellátási láncunk kulcsfontosságú eleme. Minden esetben szoros, átlátható és hosszú távú kapcsolatot igyekszünk kialakítani szállítóinkkal, akik esetében – a csak néhány üzletbe szállító kisebb helyi termelőktől az országos nagyobb szállítókig – ugyanazt az együttműködésen alapuló megközelítést alkalmazzuk. A Nemzeti Agrárkamara ’NAK Piactér’ kezdeményezése a szállítói együttműködések egy újabb platformja lehet. Bízunk benne, hogy potenciális jövőbeni partnereinkkel is a meglévőkhöz hasonló hosszú távú, kölcsönös együttműködéseket tudunk kialakítani” – mondta Pártos Zsolt, a Tesco Magyarország ügyvezető igazgatója.

„A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara Piactér elnevezésű online platformja segítséget nyújthat azoknak a termelőknek, akiknek most a HORECA szektor leállása miatt bevételkieséssel kell számolniuk. A kezdeményezéshez elsők között csatlakozott a Tesco-Global Áruházak Zrt. is” – mondta Fekete Zsanett, a NAK PR és kommunikációért felelős kabinetfőnök-helyettese.

Bízunk benne, hogy egyre több hazai termelővel és szállítóval működhetünk együtt a jövőben.