Téli vitaminpótlás természetesen

2021. január 29.

4 perc olvasási idő

Szürke vagy napos az idő? Esik, vagy fúj a szél? Ónos eső, hó vagy éppen köd borítja a tájat? Mostantól  ez nem befolyásolhatja a hangulatunkat! Színes, finom és egészséges ételekhez hoztunk alapanyagokat, és fontos információkat is megtudhattok arról, melyik zöldségben, gyümölcsben milyen jótékony vitamin lapul. Téli vitamintartalékunk megőrzése jókedvünk és energiánk alapja! Töltsük hát fel együtt!

C-vitamin és folsav pótlásához ezeket válasszuk:

  • leveles zöldségek,
  • torma, feketegyökér,
  • cherry paradicsom,
  • alma, citrusfélék – narancs, mandarin, citrom, grapefruit, óriáscitrom,

Ötlet: Otthon is lehet mindig friss zöldség, amit magok csíráztatásával érhetünk el. Ilyen egyebek között a zsázsa, retek, lencse.

Naponta egy alma az orvost távol tartja. Így szól a régi ismert mondás, ami azt bizonyítja, hogy már elődeink is ismerték e vitaminokban gazdag gyümölcs varázslatos hatását. Az alma ereje elsősorban magas antioxidáns tartalmában rejlik, mely segíti a szervezet méregtelenítő folyamatait, valamint a C-vitamin és rostanyag tartalmában, mely egyebek mellett támogatja az emésztőrendszer működését. Sok értékes tápanyagot rejt az almahéj is, ezért ezt is érdemes elfogyasztani, természetesen miután az almát alaposan megmostuk. Az alma 85 %-a víz és ezért hatékonyan eltelíti a gyomrot és enyhíti a pillanatnyi éhséget. E gyümölcs sokoldalúságát százféle módon próbálhatjuk ki.

Brokkoli a csodás bőrért. Rengeteg vitamin és ásványi anyag rejtezik benne:

  • K-vitamin az erősebb és egészségesebb csontokért,
  • C-vitamin a kollagén képződésért és az immunrendszer erősítéséért,
  • A- és E-vitaminok a szép bőrért,
  • rostanyag székrekedés ellen.

A káposzta, ami ellenállóvá tesz! Ez a zöldség, magas rostanyag tartalmának köszönhetően a gondmentes emésztés záloga, hatékonyan befolyásolja a méreganyagok kiválasztódását a szervezetből és megelőzi az elhízást. Sokan fogyasztják erjesztve, vagyis savanyú káposztaként. Ez nagyon jó, mivel az erjesztett zöldség általában az emésztő- és immunrendszer helyes működését támogató sok probiotikumot tartalmaz.

Jó töltekezést kívánunk!