„Nagyon fontos a vásárlók segítése ebben a helyzetben” – interjú Zsolttal a napi.hu-n

2021. március 30.

3 perc olvasási idő

Hogyan alkalmazkodik a Tesco a koronavírus-járvány elleni védekezés jegyében bejelentett, a boltokban alkalmazandó négyzetméter-alapú korlátozásokhoz? Miként támogatjuk vásárlóinkat, hogy még biztonságosabban vásárolhassanak nálunk? Erről kérdezte Zsoltot a napi.hu.

„A Tesco teljes nemzetközi hálózatára jellemző, hogy a kormányzati, illetve a saját belső előírásaink közül minden országban a szigorúbbat alkalmazzuk” – szögezte le Zsolt az interjú elején. Így nem érte váratlanul a Tescót a négyzetméter alapú korlátozás híre.

A gyakoribb takarítás, a pénztáraknál elhelyezett plexifal, a biztonságos távolságot kijelölő padlómatricák és a kézfertőtlenítő állomások mind azt szavatolják, hogy biztonságos bevásárlóhely legyen a Tesco.

„A vásárlók számára is nagyon fontos, hogy ezt a támogatást végigvezessük a vásárlás teljes vertikumán, azaz a bejárattól a kasszasorig felhívjuk a figyelmét arra, hogy milyen biztonsági szabályokat kell egymás és a saját biztonságunk érdekében betartanunk.” Alapozni kell a vásárlói tudatosságra, ami azért előfordul, hogy hiányzik. „Ez a legnagyobb kihívás az egészben” – foglalta össze tapasztalatait Zsolt.

Karácsonykor már volt rá példa, hogy kisebb boltjainkban manuálisan – tableten rögzítve számoltuk, hány vásárló mehet be egyszerre, sőt, a nagyobb áruházainkban egy továbbfejlesztett automata rendszer gondoskodott arról, hogy egyszerre ne legyen túl sokan az eladótérben.

„A mi érdekünk is, hogy betartsuk a szabályokat. Szlovákiában például elég robusztus véletlenszerű hatósági ellenőrzések voltak és a bírságokat is keményen osztották, aminek híre ment és ez ott hatékony eszköznek bizonyult. „Arra készülünk, hogy ezzel nem lesz gondunk.”

A teljes interjú ITT olvasható.