Matt üzenete: új partnerünk a WWF

2021. július 29.

7 perc olvasási idő 

Kedves Kollégák!

Büszkeség, hogy elsőként veletek oszthatom meg azt a hírt, hogy mától a WWF – World Wide Fund for Nature (Természetvédelmi Világalap) és a Tesco Magyarországon, Csehországban és Szlovákiában szövetséget kötnek egy egészségesebb és fenntarthatóbb világért.

A WWF egy független, igen jó hírnévnek örvendő természetvédelmi szervezet. Nagyon örülök neki, hogy a jövőben számíthatunk a szakértelmükre, elhivatottságukra és hitelességükre. Ez a szervezet számtalan nagyszerű szakértővel dolgozik együtt, hogy megállítsa a bolygónk erőforrásainak túlzott igénybevételét, és hogy egy olyan jövőt építsen, amely a természettel való békés együttélésről szól.

A WWF-fel közösen szeretnénk csökkenteni az élelmiszertermelésünk által okozott ökológiai lábnyomot. Tudjuk, hogy mára az élelmiszer-előállítás a termőföldtől az asztalig tartó hatása[1] felel a legnagyobb mértékben az üvegházhatású gázok kibocsátásáért, miközben a megtermelt élelmiszer 40%-a a kukában végzi. Nemzetközi szinten az üvegházhatású gázok 10%-a köthető az élelmiszer-hulladékhoz, emellett fontos tudnunk, hogy az élelmiszer-termelés a biológiai sokféleség csökkenésének egyik fő okozója[2]. Kelet-Közép-Európában a természetes élőhelyek mintegy 61,5 százaléka áll a mezőgazdaság hatása alatt[3].

Láthatjuk, hogy az élelmiszertermelés módja nem csak egészségünk megőrzése miatt, hanem bolygónk állapota szempontjából is fontos. Vásárlóink számítanak segítségünkre, hogy egészségesebben és fenntarthatóbban étkezhessenek. A WWF együttműködésünk reményeink szerint további változásokat hoz az élelmiszerellátási lánc egészét tekintve, a termőföldtől az asztalig.

Három területen dolgozunk majd közösen:

  • Felhívjuk kollégáink figyelmét arra, hogy munkájuk során mit tehetnek a vállalati működés környezetre és természetre gyakorolt hatásainak csökkentéséért.
  • Bátorítjuk vásárlóinkat, hogy fenntartható forrásból származó ételeket válasszanak mindennap.
  • Segítjük beszállítóinkat, hogy vásárlóink számára kedvező árú termékeket állíthassanak elő, miközben segítik a természet megújulását.

Én hiszek benne, hogy ez a fontos lépés segít majd munkatársainknak és vásárlóinknak  egészséges, fenntartható forrásból származó, megfizethető élelmiszereket vásárolni – úgy, hogy közben a bolygónk is gyógyul. Arra bátorítalak titeket, hogy kövessétek a híreket és különböző aktivitásokat, amelyet a WWF-fel közösen hozunk el nektek. Használjátok fel erőtöket és hangotokat, hogy az egész iparágon átívelő változást indíthassunk el, és ezáltal  minél kisebb ökológiai lábnyomot hagyjon a napi bevásárlás. A WWF együttműködésünkről még több infót találhattok itt.

Biztos vagyok benne, hogy a legkisebb dolog – amit ma a környezetünkért tesztek – nagy változást hozhat a jövőben. Hiszen tudjátok: a legkisebb is számít.

Köszönöm!

Matt

[1] [1] https://science.sciencemag.org/content/360/6392/987
[2]https://wwf.panda.org/discover/our_focus/food_practice/food_loss_and_waste/driven_to_waste_global_food_loss_on_farms/
[3] State of Nature in the EU 2013-2018 Report https://www.eea.europa.eu/publications/state-of-nature-in-the-eu-2020