Ken üzenete: Első féléves csoportszintű eredményeink 2021/22. A message from Ken: H1 Group results 2021/22.

2021. október 6.

12 perc olvasási idő

Sziasztok!

Örömmel osztom meg veletek az első félév pénzügyi eredményeit. A sajtóközleményt itt olvashatjátok, és Imrannal, a Tesco Csoport pénzügyi igazgatójával készítettünk egy rövid videót, amiben megbeszéljük az utóbbi hat hónap főbb pontjait.

Ami a teljesítményünket illeti, az első félév túlszárnyalta a várakozásainkat. A csoportszintű eladásaink 3%-kal nőttek a tavalyi évhez képest, és mindegyik piacunkon erősen teljesítettünk.

Hálásan köszönöm az erőfeszítéseiteket az utóbbi hat hónapban. Ezt a vásárlóink is értékelték, mivel minden területen növekedett a vásárlói elégedettség.

Az üzletünket érintő problémák ellenére – brexit, kamionsofőrök hiánya, COVID-19 miatti fennakadások – folyamatosan kiváló szolgáltatást biztosítunk vásárlóink számára. Tudom, hogy voltak nagyon nehéz időszakok, de a lelkesedésetek és az elhivatottságotok végig elképesztő volt. Köszönöm nektek.

A Tesco Csoport teljesítménye

Az Egyesült Királyságban az előző év azonos időszakához képest 1,2%-kal nőtt a forgalmunk. Az első félévben tovább erősítettük értékajánlatunkat, így már nagyságrendileg 650 termék árát igazítjuk az Aldi áraihoz, bevezettük a Clubcard árakat a kényelmi üzleteinkben és 1600 termék árát pedig tartósan csökkentettük.

A Booker nagymértékben segítette a pubok és éttermek újranyitását az Egyesült Királyságban és év/év alapon 11,0%-kal tudta növelni forgalmát.

Írországban a tavalyi év hihetetlenül nagy növekedést produkáló azonos időszakához képest visszaesett a forgalmunk, ugyanakkor 2 éves viszonylatban 12,2%-os a növekedésünk.  Az ír online szolgáltatásunk különösen jól teljesített, a tavalyi év erős forgalmához képest is kétszemjegyű volt a növekedés.

Közép-Európában az előző év azonos időszakához képest forgalmunk 1,4%-kal nőtt, mindezt úgy, hogy mindhárom piacunk nőni tudott a második félévben.

A Tesco Bank májusban befejezte a Tesco Underwriting megvásárlását, és a tavalyi, rossz hitelekre képzett elhatárolások után újra profitábilis lett.

A dunnhumby az évet erősen kezdte, és mind forgalom, mind profit szempontjából jól teljesített.

Az erős teljesítményünk és a COVID-19 okozta költségek csökkenése a működési profitunk 16,6%-os növekedésében realizálódott. Tehát, az első félévben erős teljesítményt tudunk felmutatni, melynek következményeként frissítjük a teljes évre vonatkozó nyereségmutatónkat. Jelenleg 2,5 és 2,6 milliárd font közötti kiskereskedelmi nyereségre számítunk.

Megerősítettük azt az elkötelezettségünket is, hogy készpénzt adunk vissza részvényeseinknek. 3,2p köztes osztalékot állapítottunk meg, és elindítjuk a részvények visszavásárlását is. Ez egy folyamatos, többéves program lesz, az első 500 millió fontos tételnek a következő 12 hónapban kell megvalósulnia.

A következő fejezetünk

A múlt héten megosztottuk veletek az új küldetésünket. Örömmel töltenek el a visszajelzéseitek és a lelkesedés, mellyel a küldetésünk új elemeihez – a közösségekért és a bolygóért – végzett munkához álltok. Vállalatunk következő fejezete biztosítja, hogy kiváló alapokkal ötvözzük a növekedésünk gyorsításához szükséges lehetőségeket.

Ma további információkat osztunk meg veletek a stratégiánkról és annak mozgatórugóiról:

Azt nyújtjuk, ami vonzó a vásárlóknak

Az érték az ár, a minőség, a választék és a vásárlói élmény kombinációja – és maga a munka is, amelyet azért teszünk, hogy értéket teremtsünk a közösségeknek és a bolygónknak is tágabb vonatkozásban, az egészség és a fenntarthatóság területén tett vállalásainkkal. Ennek a stratégiai mozgatórugónak az a célja, hogy megbízható értéket nyújtson, hogy vásárlóink ne akarjanak máshova menni bevásárolni. Emellett további konkrét okok is társulnak ahhoz, hogy többet vásároljanak nálunk – kiváló minőségű termékek és nagyszerű innovációk, amelyek mindennapi problémákat oldanak meg, és egy kicsit megkönnyítik az életet.

Tesco Clubcard, szeretem

Több mint 20 millió háztartás rendelkezik klubkártyával. A jövőben még inkább figyelembe vesszük az elemzéseket, hogy személyesebbé és relevánsabbá tegyük a vásárlási élményt számukra. Ötvözve a Clubcardot az online üzletágunkkal, közel 7 millió rendszeres felhasználónkkal és a dunnhumby által kínált lehetőségekkel, páratlan digitális platformot hoztunk létre. Ezt felhasználhatjuk további értékteremtésre és a lojalitás növelésére, biztosítva azt, hogy minél többet vásárolnak nálunk, annál inkább megéri nekik. Digitális platformunk segítségével új bevételi forrásokat is elérhetünk, újragondolva a szállítói partnerekkel való együttműködésünket.

Egyszerűen a legkényelmesebb

Kényelmet biztosítani most azt jelenti, hogy kiszolgáljuk a vásárlókat bárhol, bármikor és bárhogyan, ahogyan csak szeretnék. Hisszük, hogy ezt mindenkinél jobban meg tudjuk valósítani, ha kihasználjuk meglévő elérhetőségünket és erős hálózatunkat. Továbbra is alkalmazkodunk a vásárlói igényekhez, miközben pénzügyi növekedési lehetőségeket keresünk az online és a kényelmi formátum két kulcsfontosságú növekedési csatornájában.

Megtakarítunk, hogy befektethessünk

Ahhoz, hogy elég lendületünk legyen a prioritásainkba való befektetéshez és az inflációs nyomás ellensúlyozásához, folytatnunk kell azt a régóta szem előtt tartott megközelítésünket, hogy a lehető legegyszerűbbek, legagilisabbak és legproduktívabbak legyünk. Biztosak akarunk lenni abban, hogy csak ott költünk pénzt, ahol az hozzáadott értéket jelent a vásárlók számára, és ahol valódi változást hoz. Összesen körülbelül 1 milliárd font megtakarítást kívánunk elérni a csoporton belül a következő három évben, felszabadítva az erőforrásokat arra, hogy a vásárlóink számára legfontosabb dolgokra összpontosítsunk.

Pénzügyi keretrendszer

A mai nappal egy teljesítmény keretrendszert is bevezetünk, amelyet a céljaink monitorozására, azok alakulásának nyomonkövetésére fogunk használni a következő években.

Mivel ez piaci szempontból érzékeny információ, a múlt héten nem tudtuk megosztani veletek, így ma szeretném a figyelmeteket felhívni rá. Amit el kívánunk érni:

  • Növelni a forgalom növekedést, megtámogatva
    • a növekvő vásárlói elégedettséggel a piac többi szereplőjéhez viszonyítva
    • növekedéssel vagy legalább a mostani brit piacon meglévő piaci részesedésünk fenntartásával
  • Növelni az abszolút nyereségünket, miközben fenntartjuk a szektorban vezető haszonkulcsunkat a következők segítségével
    • eszközeinket hatékonyan kezeljük minden területen
    • új bevételi forrásokhoz jutunk a digitális platformjainkon keresztül
    • legalább az infláció mértékével azonos termelékenység javulást célzunk meg
  • Ennek eléréséhez a célunk 1,4 milliárd font és 1,8 milliárd font közötti éves szabad cash-flow kitermelése a kiskereskedelemben

Big 6

Mai nappal a Big 6-et is frissítjük. Köszönhetően mindannak, amit véghez vittetek, és ahogyan egymást támogattátok, vásárlóinkat segítettétek, zölden teljesítettünk öt mutató tekintetében, amelyeket ezúttal frissítünk is.

Köszönet

Egy hatalmas köszönömmel szeretnék zárni.

Ahogyan a múlt héten említettük, a Tesco legnagyobb erőforrását a munkavállalóink jelentik, ami soha nem volt ennyire nyilvánvaló, mint az utóbbi 6 hónapban. Az egész iparág kihívásokkal szembesül, de a csapataink reakciója a piacon kiemelkedő volt.

Bízom benne, mindannyian nagyon büszkék vagytok üzleti teljesítményünkre, nemcsak az erős pénzügyi eredményeinkre, de azon elköteleződésünkre is, hogy a legjobbat tegyük a vásárlókért, a közösségekért és bolygónkért.

Fontos számunkra az év végi időszak, tartsuk meg ezt a lendületet, segítsük egymást továbbra is, és nyújtsunk vásárlóinknak egy fantasztikus karácsonyi élményt a Tescónál.

Üdvözlettel:

Ken

*************************************************************************************************************

Hi everyone,

I’m delighted to share with you our financial results from the first half of the year. You can read the press release here, and Imran and I have recorded a short video talking through some of the highlights from the last six months.

Looking at our performance, the first half of the year has exceeded our expectations. Group sales have grown 3.0% on last year, with a strong performance across all our markets.

I want to truly thank you for your efforts over the last six months, which have not gone unnoticed by customers, with customer satisfaction growing across all areas.

Despite the issues we’ve faced across our businesses – from Brexit, to a shortage of HGV drivers to ongoing disruption from COVID-19 – we continue to provide a really strong service to our customers. I know there are times when it’s been hard, but your spirit and dedication has been incredible throughout. Thank you.

Group performance

In the UK, like-for-like sales grew by 1.2%. In the half, we further strengthened our value proposition, extending Aldi Price Match to cover around 650 lines; introducing Clubcard Prices in all Express stores, and relaunching our Low Everyday Prices on 1,600 products.

Booker has done a brilliant job supporting the re-opening of pubs and restaurants across the UK and has grown total like-for-like sales by 11.0%.

In Ireland, one year like-for-like sales declined but this is against incredibly strong growth last year. If you look back two years, like-for-like sales have grown 12.2%. Online growth in Ireland has been a particular highlight, with double-digit growth on top of the strong performance last year.

In Central Europe, like-for-like sales were up 1.4%, with all three markets growing in the second quarter.

Tesco Bank completed the acquisition of Tesco Underwriting in May and has returned to profitability, following last year’s provision for an increase in potential bad debts.

At dunnhumby, we’ve had a strong start to the year from a sales and profit perspective, as we continue to deliver for our clients.

The strong sales performance combined with lower COVID-19 costs has resulted in a 16.6% rise in retail operating profit. So, a strong performance in the half and as a result we are upgrading our profit guidance for the full year. We now expect to deliver retail profit of between £2.5bn and £2.6bn.

We are also reaffirming our commitment to returning cash to our shareholders. We have set an interim dividend of 3.2p and we will also launch a share buyback. This will be an ongoing, multi-year programme, with the first tranche of £500m to be completed within the next 12 months.

Our Next Chapter

Last week we shared with you our new purpose. I am thrilled with the feedback we’ve had from colleagues so far and the energy you have all shown towards embedding the work we do for communities and the planet into our core purpose, as we enter our next chapter. This next chapter for the business will ensure we do the basics brilliantly, and then overlay that with new opportunities to accelerate growth.

Today, we’re sharing further information on our strategy, and our strategic drivers:

Magnetic value for customers

Value is the combination of price, quality, range, customer experience – and it’s also the work we do to bring value to communities and the planet more broadly, through our work on health and sustainability. This strategic driver is all about providing reliable value that removes customers’ needs to shop elsewhere, combined with positive reasons to shop more with us – great quality products and great innovation, looking to solve everyday problems and make life just a little easier.

I love my Tesco Clubcard

More than 20 million households have a Clubcard. Going forward, we’ll be making greater use of insight to make the shopping experience more personalised and relevant. Combining Clubcard with our online grocery business, our nearly 7 million regular app users and the capability offered by dunnhumby, we’ve created an unrivalled digital platform. We can use that to create additional value and increase loyalty, making sure that the more customers use Tesco, the more useful it is to them. We can also use our digital platform to access new sources of revenue, reinventing the way we work with our supplier partners.

Easily the most convenient

To be convenient now means serving customers wherever, whenever and however they want to be served. We believe we can do that better than anyone by leveraging our existing reach and strong network. We will continue to adapt while at the same time seeking capital-light growth opportunities in the two key growth channels of online and convenience.

Save to invest

To give us the fuel to invest in our priorities and to offset inflationary pressures, we need to continue our long-standing approach of being as simple, agile and productive as we can be. We want to make sure we only spend money where it adds value for customers and where it will make a real difference. In total, we are aiming for around £1 billion of savings across the Group over the next three years, freeing up resources to focus on what matters most to our customers.

Financial framework

We are also setting out a performance framework today, which we will use to guide our actions and track our progress over the coming years.

As this information is market sensitive, we were unable to share this with you last week, and so I want to draw your attention to it today. Specifically, we are seeking to:

  • Drive top-line growth, underpinned by:
    • Increasing customer satisfaction relative to the market
    • Growing or at least maintaining our core UK market share
  • Grow our absolute profits whilst maintaining sector-leading margins through:
    • Leveraging our assets efficiently across all channels
    • Accessing new revenue streams across our digital platform
    • Targeting productivity initiatives to at least offset inflation
  • In doing so, we aim to generate between £1.4bn and £1.8bn retail free cash flow per year.

The Big 6

Today, we’re also updating on the Big 6.

Thanks to everything you have done, and the way you have supported each other and customers so well, we are Green on all five of the measures we are updating at this point in the year.

Thank you

So, I want to finish with a big thank you.

As we said last week, Tesco’s biggest asset is our people and that has never been more apparent than in the last six months. The whole industry is facing challenges but the response from our team has been market leading.

I hope you’re all very proud of how we’re doing as a business, not just the strong financial performance but our commitment to doing the right things by our customers, communities and the planet.

The run up to the end of the year is an important time, so let’s keep this momentum going, keep supporting each other and show customers a fantastic Christmas with Tesco.

All the best,

Ken