Matt üzenete: Első féléves közép-európai eredményeink 2021/22. A message from Matt: H1 CE results 2021/22.

2021. október 6.

5 perc olvasási idő

Kedves Munkatársaim!

Már bizonyára olvastátok Ken üzenetét a Tesco Csoport első féléves eredményeiről. Én most közép-európai piacaink teljesítményéről szeretnék beszámolni nektek.

Először is hatalmas köszönet mindenkinek kitartó, kemény munkátokért. Elkötelezettségetek, hogy többet tegyetek a vásárlókért, a közösségekért és bolygónkért jól látszik az elért eredményeinkben is. Örömteli, hogy teljesítményünk javulása folytatódott és növelni tudtuk forgalmunkat az előző év azonos időszakához képest – kihasználva azt, hogy a COVID-19-cel összefüggő korlátozások feloldása után a vásárlók visszatértek hozzánk.

Különösen nagyra értékelem az áruházi sztenderdek és az általunk nyújtott vásárlási élmény javulását – mindez nektek köszönhető. Ennek eredménye, hogy mindhárom országban nagyot javult az “Ajánlanám a Tescót mint bevásárlóhelyet” mutatónk; ez olyan erős alap, amire karácsony előtt építeni tudunk.

Mindamellett, hogy áruházainkban javítani tudtuk a vásárlási élményt, az összes csatornánkon látunk kiváló példákat a fejlődésre is. 3 vadonatúj boltot nyitottunk, Csehországban Kutna Horában és Jesenicében és a szlovákiai Nyitrán, 6 hipermarket felújítását fejeztük be és 10 kényelmi boltot adtunk át a 3 országban. Megújítottuk a Tesco Otthonról online szolgáltatás applikációját és elindítottuk az aznapi kiszállítás próbaüzemét Csehországban – mindezek segítségével tovább tudunk növekedni azt követően, hogy az elmúlt két évben megdupláztuk az online forgalmunkat.

Még többet és jobbat nyújtunk közösségeinknek, és ezt a külvilág is értékeli. Mi voltunk az első nagyobb vállalat Közép-Európában, amelyik publikálta Sokszínűségi jelentését, és nyilvánosságra hozta a férfiak és nők összkeresete közötti különbséget. Napi élelmiszermentésünk rekordokat döntött, 101 ezer adag ételnek megfelelő adomány gyűlt össze a nyári tartósélelmiszer-gyűjtésünk során és 435 helyi kezdeményezést támogattunk az Ön választ, mi segítünk közösségi programunkon keresztül.

Végül, de nem utolsósorban, továbbra is sokat teszünk bolygónk védelméért. Mostanra minden boltunkban megújulóenergia-tanúsítványokkal fedezzük szükségleteinket, a Tesco Csoporton belül mindenki előtt járunk az élelmiszer-pazarlás visszaszorításában, és nemrég indítottuk útjára úttörő kezdeményezésünket a WWF-fel, azért, hogy fenntartható táplálkozási alternatívákat ajánljunk vásárlóinknak.

A teljesítményünkről a délelőtti webcastokon lesz még alkalmunk részletesen is beszélgetni. Zsolttal együtt várunk benneteket vagy a közép-európai angol nyelvű, vagy a 11-kor kezdődő magyar nyelvű szekcióba.

Nagyon sok mindenre lehetünk büszkék: igazi csapatmunka volt!

Köszönöm nektek mindazt, amit tesztek.

Matt

*************************************************************************************************************

Dear colleagues,

You will have seen the note from Ken this morning updating on our half year Group results. I wanted to give you a bit more insight into how we fared in Central Europe over the past six months.

Firstly, I wanted to say a huge thank you for all your hard work. Your dedication to serving our customers, communities and planet really comes through in our results. Pleasingly, we have continued to make strong progress and have delivered positive LFL sales as customers returned to our stores following the lifting of Covid-19 restrictions.

I have been particularly impressed by the widespread improvement in store standards and the improvement in the consistency of the shopping experience that you are delivering. As a result, we’re now seeing big increases in the numbers of customers recommending Tesco as a place to shop in each of the countries, and this gives us a strong base on which to build for the run up to Christmas.

In addition to strengthening the customer shopping trip in our core stores, we are also now seeing good examples of development across all channels. We have opened 3 brand new stores in Kutna Hora and Jesenice in Czech, and Nitra in Slovakia, completed 6 renewed hypermarkets, and opened 10 convenience stores across all three countries. Alongside all that, we’ve improved customers’ shopping trip on our GHS app and launched the pilot for same day deliveries, which will help us to continue to grow after more than doubling our online business in the last two years.

We have made significant progress serving communities and are being recognised for it. We are the first major business to publish an inclusion report and gender pay position in CE. We’ve seen record levels of food surplus donations, 101,000 meals collected in our Summer Food Collection and 435 local groups supported in You Choose We Help. The number of external awards we’ve collected just goes to show how much our work is appreciated by our stakeholders.

Finally, we continue to lead in serving the planet. All our stores are now powered by renewable electricity, we lead the Group on food waste reduction, continue our journey to 100% recyclable packaging and we’ve just launched a pioneering partnership with WWF who will work together with us on sustainable shopping choices.

We will have a chance to talk performance in more detail during our webcasts later today and I hope you can join one of them, be it the CE webcast with me in the morning or your local ones hosted by Katka, Zsolt and Martin.

We have lots to be proud of and none of it would be possible without a great team effort.

Thank you all once again.

Matt