VIDEÓ! Csodatévő gyakorlatok a számítógép előtt ülőknek

2021. október 12.

3 perc olvasási idő

Folytatódik munkavédelmi videósorozatunk! Órákat töltesz az íróasztalnál a gép előtt? Észreveszed, hogy hosszú ideig változatlan testhelyzetben vagy és a nap végén már a derekad, nyakad is mozgásért kiált? Irodában, számítógép előtt ülő munkát végzőkként az egyik legnagyobb kihívásunk, hogy hogyan hozzuk harmóniába a testünket, amelyet bizony megvisel a mozdulatlanság. Egy pár perces videóban most gyógyírt hoztunk nektek: próbáljátok ki az abban látottakat, tegyétek napi rutinná és az eredmény nem marad el!

Felsorolni is nehéz, milyen problémákat okoz hosszútávon az ülő munkavégzés. Pontosabban a mozgásszegény életmód, ami bizony egy irodai dolgozónak a fél napját is kiteheti. Meszesedés, elhízás, vérkeringés problémák jelentkezhetnek, a gerinc terhelése nagy, az izmoké pedig túl kicsi. Persze még véletlenül sem riogatni akarunk benneteket, ellenkezőleg! Tegyünk mindezek ellen közösen!

Praktikus, rövid és egyszerű mozdulatokat tartalmazó videónkból kiderül, hogy a nap bármely szakában, ülve, néhány könnyeden elvégezhető mozdulattal is mennyi jót tehetünk a testünknek, lelkünknek. Érdemes külön odafigyelni a tartásunkra, a légzésünkre, és a valóban néhány perces, praktikus mozdulatokat beépíteni a mindennapjainkba.

Ilyen például a nyak megolajozása néhány fejmozgással, a derekunk terhelésének csökkentése egy-egy új ülőhelyzet felvételével. De ott van a rotációs hátizomnyújtás végtelen egyszerű gyakorlata, vagy éppen a medencemozgatás.

+2 Éntescóm tipp:

  • Legalább minden órában egyszer álljunk fel a székből, tegyünk egy kört az irodában, a folyosón, vagy akár menjünk el például az ablakig, nyissuk ki és lélegezzünk mélyet a friss levegőből!
  • Mielőtt ismét leülünk álljunk meg egyenes háttal, majd nyújtott karral hajoljunk lassan a cipőnk orra felé, ameddig jólesik. Érezzük, hogy a gerincünk felszabadul. szinte kiszabadul a merev tartásból. A térdünk, bokánk vagy cipőnk hegyének megérintése után lassan, továbbra is nyújtott karral emelkedjünk fel. Ugye milyen jól esett?

Érezzük a különbséget, törődünk magunkkal!

Add tovább a videót és az előzőt is barátaidnak, családtagjaidnak, ha úgy érzed, nekik is jól jöhetnek tippjeink.

És ne feledd: sok-sok programmal várunk az Egészséghónapunkon!