Idén se fogadjatok el üzleti ajándékot!

2021. december 2.

5 perc olvasási idő

Kedves Kollégák!

Közeleg a karácsony, ezért szeretnénk emlékeztetni benneteket a beszállítóinktól és egyéb üzleti partnereinktől érkező üzleti ajándékok és reprezentációs juttatások elfogadásának, illetve adásának alapvető szabályaira.

Az általános szabály az, hogy semmilyen üzleti ajándékot vagy reprezentációs juttatást nem adhatunk, illetve nem fogadhatunk el. Amennyiben bármilyen ilyen jellegű ajándékot kapnátok, azt küldjétek vissza a feladónak, köszönjétek meg és tájékoztassátok a feladót a Tesco “Ajándékmentességi” szabályzatáról. Üzleti eseményekre szóló meghívást el lehet fogadni, azonban azt a felelős WL4+ vezetővel előzetesen írásban jóvá kell hagyatni.

Amennyiben egy futár vagy beszállító által a Központi irodába hozott küldeményről egyértelműen megállapítható, hogy ajándék a recepció visszautasítja annak átvételét és tájékoztatja a csomagot szállító személyt a szabályainkról. A recepciósokat erre külön utasítani fogjuk.

Amennyiben a csomagról nem állapítható meg egyértelműen, hogy ajándék vagy a csomagot kézbesítő személy nem hajlandó visszavenni az ajándékot, kövessétek a következő lépéseket:

  1. A recepciós kolléga regisztrálja a küldeményt (feljegyezve a feladó és a címzett személyét);
  2. A recepciós kolléga kapcsolatba lép a címzett kollégával;
  3. Amennyiben a címzett kolléga úgy ítéli meg, hogy a küldemény ajándéknak minősül, akkor megadja a recepciós kolléga számára a feladó címét, a saját költséghelyét és megkéri a recepciós kollégát, hogy küldje vissza az ajándékot a feladónak.;
  4. A recepciós kolléga visszaküldi az ajándékot egy tájékoztató levél kíséretében.
  5. Kivételes esetben, például, ha a feladó ismeretlen, vagy a csomag visszajuttatása bármilyen okból kifolyólag nem lehetséges, lehetőség van az ajándékot a Tesco Alapítvány, vagy az Élelmiszerbank részére továbbítani. További információért keressétek fel a CE Compliance & Ethics csapatot az alábbi elérhetőségek valamelyikén.

Fontos, hogy a fent említett „ajándékmentességre“ vonatkozó szabályok kizárólag a harmadik felektől származó ajándékok és reprezentációs juttatások tekintetében érvényesek, a belső, kollégák közötti ajándékozás azonban teljes mértékben megengedett.

Az üzleti ajándékokról és reprezentációs juttatásokról további információt az erről szóló Szabályzatunkban találtok. Amennyiben bármilyen további kérdésetek lenne a fentiek kapcsán lépjetek kapcsolatba a közvetlen vezetőtökkel, vagy a CE Compliance & Ethics csapattal a ce.business.conduct@tesco.com e-mail címen.

Köszönjük, hogy helyesen cselekedtek!

Boldog és Békés Karácsonyt kívánunk!

Páldeák Áron és a CE Compliance & Ethics csapata

*************************************************************************************************************

Dear colleagues,

The Christmas season is fast approaching and we would like to ask you to take a moment and remind yourself with us of some basic rules for giving and receiving gifts and entertainment from our suppliers or other business partners.

In general, gifts and entertainment cannot be accepted or offered. If you receive gift or entertainment offer, you must return it, thank the supplier and inform him about our internal “no gift” policy. Invitations to business-related events can be accepted, however, they must be approved in writing and in advance by the responsible WL4 + manager.

In the event that a courier or supplier delivers a consignment to Tesco’s head office that is easily identifiable as a gift, our reception will reject it and notify the third party of the above rules. The receptions will be instructed in this way.

If the delivery cannot be identified as a gift, or if the courier or supplier refuses to take the gift back, please follow the below instrucions:

  1. The receptionist registers the consignment (states the sender and recipient);
  2. The receptionist contacts the colleague to whom the consignment is addressed to collect it;
  3. If a colleague discovers that it is a gift, he or she shall provide the receptionist with sender’s address, share his or her team’s cost center, and request that the delivery be returned to the sender;
  4. The receptionist will return the gift together with an explanatory letter.
  5. In exceptional cases, when, for example, the sender is unknown, or if returning the gift is not possible for some reason, it will be possible to forward the gift to Tesco Foundation or Food Bank. For more details please contact CE Compliance & Ethics team at the below address.

Please note that the above-mentioned “no gift” rule applies to gifts and entertainment received from third parties, i.e. giving gifts internally among colleagues is perfectly acceptable.

More information about gifts and entertainment can be found in our Gift & Entertainment Policy. If you have further questions, you can contact your line manager or CE Compliance & Ethics team at ce.business.conduct@tesco.com.

Thank you for doing the right thing.

We wish you a wondeful and peaceful Christmas!

Áron Páldeák and CE Compliance & Ethics team